10.12.2017

Toba de porc

La reteta de toba, condimentele sunt la alegere. Dupa gustul fiecaruia putem adauga mai multa sau mai putina grasime sau se poate pune si ficat, cap si picioare de porc. In toate variantele toba este delicioasa. Noi o si afumam putin ... Am avut organele porcului sacrificat(anul acesta l-am taiat mai devreme) am mai cumparat in plus limba, rinichi si inimi. Am facut mai multe tobe(lebari si caltabosi), pentru ca o parte din ele vor ajunge peste hotare, la oameni dragi noua.


Daca probati reteta mea de Toba de porc, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

      
    Pentru trei tobe mari am folosit:
  • 2 urechi de porc 
  • gusa  de porc  cu sorici (aproximativ 1 1/2 kg)
  • slanina cu sorici (aproximativ 800g)
  • 5 bucati limba
  • 5 bucati inima
  • 6 bucati rinichi
  • 2 bucati muschiulet 
  • cateva frunze de dafin
  • cimbru
  • boia dulce si iute
  • piper macinat si boabe.
  • sare

Mod de prepapare:
Curatam rinichii de nervuri si ii spalam bine cu apa rece. Spalam  restul organelor si carnea. Le punem la fiert in apa rece si adaugam o lingura rasa de sare, cateva frunze de dafin si boabe de piper. Le fierbem aproximativ o ora si jumatate sau pana sunt bine patrunse. Cand sunt gata, le scoatem si le lasam sa se raceasca. Eu le-am scos in functie de cum s-au fiert....mai intai rinichii, apoi carnea mai grasa, muschiuletii, limba si la sfarsit de tot inimile. Curatam bucatile de limba de pielita alba cat inca sunt calde.
Tocam organele si carnea in bucati potrivite, le amestecam si le condimentam dupa gust cu cimbru, boia sare si piper macinat. Daca doriti puteti adauga si usturoi. Adaugam 1-2 polonice din lichidul in care a fiert carnea. Amestecam bine si gustam.  Daca este nevoie mai adaugam sare sau condimente. Lasam carnea sa stea asa cel putin o jumatate de ora, apoi o mai amestecam odata.
Umplem intestinele cu compozitia de carne fara sa le indesam prea tare. Le legam la capat (sau coasem daca folosim stomac de porc ). Intepam tobele in mai multe locuri cu o scobitoare si le punem la fiert in aceeasi zeama in care am fiert carnea si organele. Le fierbem la foc mic aproximativ o jumatate de ora. In timpul fierberii mai intepam tobele de 3-4 ori ca sa nu se sparga. Cand sunt gata, le scoatem si le punem la presat intre 2 blaturi cu o greutate deasupra. Le lasam asa pana a doua zi. Daca aveti posibilitatea, le puteti afuma 1-2 zile la fum rece. Pana la servire se pot pastra la frigider sau se portioneaza si se tin in congelator. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💚. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti reteta CARNATILOR DE CASA.






Aici gasiti reteta TOBEI DE PUI SI PORC LA PET(STICLA).
Aici gasiti reteta TOBEI DE PUI..

14 comentarii:

  1. Interesant,,am sa incerc reteta dvs char in acest ajun de Craciun,multumesc si felicitari ptr prezenatare,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu! Astept sa imi spui cum v-a placut, o seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim3/12/22

    Multumim d-na cam aceste cantități le folosesc și eu ,doar ca mai adaug ca ,condiment puțin enibahar măcinat și fac tobele în intestinul gros al porcului

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim3/12/22

    Va mulțumim ptr tot!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim4/12/22

    Foarte frumos arată, aceasta rețetă o fac și eu,în zona Moldovei,nu pun Bois și nici fara boia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc si eu, sarbatori frumoase sa aveti!

      Ștergere
  5. Anonim17/12/23

    Felicitări pentru toate rețelele, sunt foarte bune pe gustul meu,ca la mama acasă, tot respectul mulțumesc din suflet, Eugen Aldea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, Eugenia! Iti multuesc si eu pentru aprecieri si ma bucur ca ai regasit gustul de acasa. Sarbatori fericite!

      Ștergere
  6. Anonim21/12/23

    Multumim pt autor!Sarbatori fericite cu multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).