05.05.2017

Toba de pui

Chiar daca necesita mai mult timp de gatire, rezultatul este unul delicios. Recomand reteta cu mult drag!

Daca probati reteta mea de Toba de pui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente:
  • 1 pui grill(1,700 kg) 
  • 3 pliculete gelatina granule( in total 30 g) 
  • 4-5 catei de usturoi 
  • boia dulce(aproximativ o lingurita) 
  • sare (aproximativ o lingura) 
  • piper boabe (aproximativ o lingurita) 
  • 3 frunze de dafin 




Mod de preparare:
Puiul il vom fierbe pe baie de aburi si vom avea nevoie de doua oale care sa incapa una in cealalta. Eu am folosit una de 3 litri si una de 5 litri. In oala cea mare am adaugat apa pana la jumatate si am pus-o pe foc sa fiarba.
Am parlit puiul, l-am spalat si portionat. Am asezat bucatile de carne in oala mica si am pus restul ingredientelor, mai putin usturoiul. Am asezat oala mica deasupara celei mari si am acoperit-o cu un capac. Am lasat sa fiarba aproximativ 3 ore si jumatate si am mai adaugat in oala mare apa fierbinte cand aceasta a scazut. In timpul fierberii am intors din cand in cand carnea de pe o parte pe alta. Carnea se va fierbe incet, in suc propriu, iar gelatina nu-si va pierde proprietatile.
Cand bucatile de pui s-au fiert le-am scos din oala iar in zeama rezultata am pus usturoiul zdrobit. Carnea am rupt-o in fasii indepartand oasele si pielea, apoi am pus-o intr-o tava de chec.
Cand s-a racit zeama am stercurat-o si am turnat-o peste carne. Am acoperit tava cu folie alimentara, am pus un tocator peste ea si am dat-o la frigider peste noapte. A doua zi am indepartat folia si am rasturnat toba pe platou. Am feliat toba in momentul servirii. Este o reteta simpla si delicioasa.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu APERITIVE/GARNITURI.

Aici gasiti retea clasica a TOBEI DE PORC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu