07.03.2018

Mancare de prune uscate

Cine cunoaste gustul acestui fel de mancare facut de MAMA sau BUNICA? Daca nu ai mancat pana acum, iti recomand cu drag sa incerci acest preparat.💜 
Daca probati reteta mea de Mancare de prune uscate sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
       
    Ingrediente:
  • 500 g prune uscate 
  • o cepa 
  • 3 linguri ulei 
  • 2 linguri rase cu faina 
  • 4 linguri zahar 
  • un varf cutit de sare 


Mod de preparare:
Spalam prunele si le indepartam coditele. Le punem intr-un vas cu apa si le lasam sa stea la hidratat cel putin o jumatate de ora. Dupa acest timp rasturnam prunele intr-o strecuratoare si le trecem sub un jet de apa rece. Le punem la fiert cu apa cat sa le acopere cu 2-3 degete. Le fierbem aproximativ 10 minute(din momentul in care apa da in clocot) sau pana prunele se ridica deasupra.
Intr-o craticioara punem zaharul. Asezam craticioara pe foc mic spre mediu si caramelizam zaharul fara sa il ardem. Cand capata o culoare aurie turnam un pahar cu apa (atentie la aburi!). Lasam sa fiarba pana se topeste caramelul.
Separat, intr-o cratita, incingem uleiul si calim ceapa tocata marunt. Adaugam faina peste ceapa, amestecam si le calim impreuna maxim un minut. Turnam treptat cam doua polonice(aproximativ 300 ml) din zeama in care au fiert prunele. In timp ce turnam amestecam rapid/continuu cu telul in forma de para ca sa nu se formeze cocoloase. Turnam si siropul de zahar ars, iar cand sosul incepe sa se ingroase adaugam prunele si sarea. Fierbem totul aproximativ 10 minute. Se poate adauga vanilie, insa eu am preferat aceasta mancare de prune simpla, asa cum o facea MAMA. Servim mancarea de prune calda sau rece. Este delicioasa.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). Puteti distribui si pe facebook sau alte retele de socializare.Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z









Aici gasiti reteta pentru OREZ CU PRUNE USCATE.

22 de comentarii:

  1. Cred ca am mancat cand eram copil, si in Moldova se face aceasta mancare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi inca se mai face, mai ales in perioada postului

      Ștergere
    2. Anonim17/11/22

      Și eu fac la fel dar fără ceapă. În plus îi mai adaug puțin zahar. Eu rumenesc puțin făina în ulei pentru gust și culoare. Foarte bună. Recomand!

      Ștergere
  2. Mari Gheorghisor2/2/20

    Așa o făcea mama mea,cu ceapă.Mi ați adus aminte de vremuri demult apuse.E bună.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De la mama stiu si eu reteta...te imbratisez cu drag, o zi buna!

      Ștergere
  3. Bunica mea făcea, era tare bună, acum am făcut și eu. Mulțumesc pentru rețetă,îmi amintește de copilărie...

    RăspundețiȘtergere
  4. As manca non stop mâncarea de prune 🥰 mereu facea bunica(si mancare de gutui)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt mancarurile pe care le savuram in copilarie....si eu le iubesc. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  5. La noi in zona nu se face ,dar o voi incerca !

    RăspundețiȘtergere
  6. Da,este foarte bună!O făceau bunica și mama mea.O fac și eu. Prunele uscate se fac și cu cartofi:mâncare de cartofi cu prune.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cartofi nu am facut, dar cred ca iese ceva bun. O zi frumoasa!

      Ștergere
  7. Anonim19/11/21

    Asa si?? Dk mai stati la discutii, o sa se gaseasca vreo nastrusnica sa zica ca se mai poate gati si urzici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Ai zis urzici? ...ce pofta mi-ai facut! :)

      Ștergere
  8. Este foarte bună Mulțumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu! O zi frumoasa!

      Ștergere
  9. Anonim23/2/23

    Nu și cu orez????

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim24/2/23

    Foarte buna!Dar fara ceapa..

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim27/3/24

    Multumesc pentru toate retetele care le impartasiti cu noi, delicioase si foarte bune, bine explicat! Multumesc si mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim28/3/24

    Este minunat,în sfârșit am aflat rețetă pentru Mincare de prune,o ador,este un deliciu. Mulțumesc foarte mult !

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!