04.12.2017

Baigli cu umplutura de nuca si mac

Baigli- cozonacei sau un fel de rulada, un desert satios si gustos. Un desert aromat cu umplutura generoasa de nuca sau mac.
Se aranjeaza frumos pe un platou demn de masa de sarbatoare si nu numai💙
Daca probati reteta mea de Baigli-cozonacei cu umplutura de nuca si mac sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
       

    Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 2 galbenusuri (albusurile le vom folosi la umplutura)
  • 100 g zahar pudra
  • 150 g unt gras
  • 50 g untura
  • 1 lingura smantana
  • 100 ml lapte
  • un cubulet drojdie(25 g)
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1 fiola esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Umplutura de nuca:
  • 200 g nuca macinata 
  • 100 g zahar 
  • 100 ml lapte 
  • 2 albusuri 
    Umplutura de mac:
  • 200 g seminte de mac macinate 
  • 100 g zahar 
  • 100 ml lapte 
  • 2 albusuri 
    Pentru uns:
  • 2 galbenusuri amestecate cu 3-4 linguri de lapte(albusurile le vom folosi la umplutura)

Mod de prepapare:
Prima data ne vom ocupa de umpluturi
Punem in cate un bol/vas nuca si macul.
Umplutura de nuca: punem intr-o craticioara pe foc mic laptele si zaharul. Cand zaharul se dizolva luam craticioara de pe foc si turnam amestecul fierbinte peste miezul de nuca. Amestecam bine si lasam sa se raceasca.
Pentru umplutura de mac procedam la fel.
*
Frecam drojdia cu o lingurita de zahar si o lasam sa se lichefize. Drojdia proaspta se poate inlocui cu 1 pliculet(7 g) drojdie granule care se amesteca in faina.
Cernem faina(tip 000) int-un bol si o amestecam cu untul solid si untura. Daca nu aveti sau nu vreti sa folositi untura o inlocuiti cu unt. Adaugam galbenusurile, drojdia lichefiata, coaja de lamaie, esenta, zaharul si smantana. Incepem sa framantam adaugand cate putin lapte caldut. In functie de calitatea/umiditatea fainii putem mari sau reduce cantitatea de lapte. Framantam aproximativ un sfert de ora pana aluatul nu se mai lipeste de maini. Cand este gata, infoliem aluatul si il punem pentru o jumatate de ora in frigider.
In acest timp batem spuma albusurile (4 ) cu un varf de cutit de sare, apoi le incorporam usor in cele doua boluri cu umplutura.
Scoatem aluatul din frigider si il impartim in patru bucati. Intindem cate o bucata de aluat intr-o foaie de aproximativ 30x35 cm. Pe 2 dintre foi intindem umplutura cu nuca si pe celelalte 2 umplutura de mac. Rulam cat putem de strans si le asezam intr-o tava in care am asternut hartie de copt. Facem 3-4 intepaturi cu scobitoarea in fiecare rulou, le ungem cu amestecul de galbenus si lapte,  apoi dam tava la frigider pentru 10 minute.  Inainte de a pune tava in cuptorul preincalzit la foc mediu(180 °C) mai ungem odata rulourile cu galbenus. Cozanaceii vor sta aprovimativ 35-40 de minute in cuptor sau pana se rumenesc frumos. Putem face testul cu scobitorii.
Taiem cozonaceii cand sunt reci si ii servim alaturi de cei dragi. DE-LI-CIOSI!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.










8 comentarii:

  1. Roxana3/4/23

    Am incercat reteta.Pentru prima data am facut baigli si mi-au iesit foarte buni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristian6/12/23

    Am o intrebare - de ce se dau aluatul si cozonacii la frigider ci nu se lasa sa creasca intr-un loc cald ? Multumesc.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar daca aluatul contine drojdie, trebuie sa iasa fraged, nu foarte pufos. Din acest motiv se tine in frigider.

      Ștergere
  3. Anonim7/12/23

    Multumesc foarte mult pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim17/12/23

    Se poate folosi macul fara a fi macinat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot sa te sfatuiesc pentru ca nu am incercat cu seminele de mac intregi.

      Ștergere