20.01.2017

Tort cu crema de zahar ars si budinca

Un desert pe cat de simplu, pe atat de delicios. Se prepara rapid si este bun pentru orice ocazie.

Daca probati reteta mea de Tort cu crema de zahar ars si budinca, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.

loading...


      Ingrediente
     Caramel:
  • 8 linguri de zahar
     Crema de zahar ars:
  • 800 ml lapte
  • 5 linguri zahar
  • 5 oua
  • 5 plicuri zahar vanilat
     Pentru ornat:
  • 1 plic praf de budinca (de care doriti, eu am pus de caramel) preparata dupa instructiunile de pe ambalaj
  • 300 ml frisca lichida
  • 100 g ciocolata 50%cacao




Aici gasiti reteta TORTULUI CU MERE INTREGI.
Aici gasiti reteta PRAJITURII CU CREMA DE ZAHAR ARS.


Mod de preparare
Caramel:

Punem zaharul intr-o cratita si il caramelizam fara sa il ardem...il lasam pana devine auriu. Eu am folosit o cratita de tuci de 3 litri cu diametrul de 23 cm. Rotim cratita pentru a intinde caramelul pe peretii ei, apoi lasam la racit.
Crema:
Mixam ouale cu zaharul si zaharul vanilat pana acesta se dizolva. Turnam laptele usor peste oua in timp ce amestecand cu telul. Punem amestecul de lapte si zahar in cratita tapetata cu zaharul ars.
Blat:
Separam ouale si mixam albusurile spuma cu un varf cutit de sare. Adaugam zaharul lingura cu lingura si mixam pana obtinem o bezea. Punem galbenusurile pe rand mixand dupa fiecare, apoi aromatizam cu esenta de rom. La sfarsit incorporam faina cernuta cu praful de copt amestecand usor cu o spatula, de jos in sus. Adaugam compozitia de pandispan peste amestecul de lapte si uniformizam. Pandispanul va sta deasupra laptelui, nu se va lasa la fund.
Dam cratita la cuptorul preincalzit la foc moderat(180
°C) pentru aproximativ 40-45 minute sau pana cand blatul se rumeneste si se dezlipeste de pe marginile cratitei. Cand este gata, scoatem cratita din cuptor si lasam 15-20 de minute sa se racoreasca tortul. Cand s-a racorit punem un platou deasupra cratitei si dintr-o miscare o intoarcem(rasturnam). Lasam sa se raceasca, apoi indepartam cratita.
Intindem deasupra budinca calduta(preparata dupa instructiunile de pe ambalaj).
Lasam sa se raceasca si ne ocupam de frisca pentru ornat: Frisca lichida o punem pe foc intr-o craticioara. Adaugam ciocolata rupta bucatele si aducem compozitia la punctul de fierbere. O dam deoparte, omogenizam apoi o lasam sa se raceasca. O tinem 10-15 minute in congelator, dupa care o batem spuma. O punem intr-un posh si ornam tortul, dupa imaginatie.
Pana la servire pastram tortul in frigider.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de TORTURI.





loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu