09.11.2017

Bors de somon

Borsul de somon se pregateste rapid, este delicios si sanatos. Cand eram copil, mama ne facea bors de peste(crap, caras) si il mancam cu mamaliga rece. Ce bun mai era.... 

Daca probati reteta mea de Bors de somon, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
      
     Ingrediente:
  • 1 kg bucati de somon(cap, coada,bucati cu carnita) se poate folosi orice fel de peste
  • o ceapa mare
  • un morcov mare
  • un ardei gras
  • o telina mica
  • o radacina de patrunjel
  • 2-3 linguri cu zarzavat pentru ciorba
  • bors (dupa gust)
  • sare
  • cateva fire de leustean




Mod de preparare:
Curatam si spalam legumele. Telina si radacina de patrunjel le dam pe razatoarea mare sau le taiem in cubulete. In cubulete taiem si morcovul, ardeiul si ceapa. Mama, avea obiceiul si punea 1-2 cepe  intreagi sau una mare  crapata in 4...ce amintiri de neuitat! Punem legumele la fiert intr-o oala cu aproximativ 2 litri de apa. Cand legumele sunt patrunse pe jumatate adaugam zarzavatul de ciorba. Separat, dam borsul intr-un clocot si il adaugam in oala cu legume cand acestea sunt aproape fierte. Potrivim gustul de sare si adaugam bucatile de peste. Mai lasam sa fiarba la foc mic 10-12 minute. Pestele nu trebuie fiert mult. La sfarsit presaram leusteanul tocat. Lasam ciorba sa se rcoreasca putin, apoi o putem servi. Este o ciorbita sanatoasa si tare gustoasa.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu PREPARATE DIN PESTE .







Aici gasiti reteta pentru MACROU CU SOS DE ROSII.


12 comentarii:

  1. Multumesc Gicuta ! O fac foarte des si este delicioasa ciorba asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag, si noua ne place foarte mult. La multi ani pentru Ziua Femeii!

      Ștergere
  2. Am vrut sa mai mentionez ceva pentru incepatori.....pestele este fiert cand codita lui se desprinde usor din carne. Gicuta ador retetele tale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am gresit nu codita ci aripioarele.

      Ștergere
    2. Multumim! Pup, draga mea!

      Ștergere
    3. O rețetă minunată, simplă dar atat de bună și sănătoasă! Mulțumesc

      Ștergere
    4. Asa este. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu. O seara frumoasa!

      Ștergere
  3. Anonim2/9/21

    Este ff gustoasă, am facut această rețetă de nenumărate ori. Mulțumesc mult pentru rețetă

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi mult,e foarte deliciosa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pt. vizita si comentariu!

      Ștergere