23.11.2017

Afumatoarea facuta de sotul meu

Dragi gospodine, a venit timpul sa va puneti din nou sotii la treaba😊. Voi cu gatitul...sotii cu inventatul😉.

Aici gasiti retetele mele cu: APERITIVE/GARNITURI,  SUPE/CIORBE,  MANCARURI CARNE/PESTE,  DULCIURI. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     
     Necesar de materiale:
  • 2 foi de tabla zincata de 0,35x2x1m
  • 20 m teava patrata 20x20
  • cornier 3m(20x20mm)
  • 10 coltare de prindere
  • autoforante
  • un maner
  • un zavor mic
  • o soba ardere rumegus
  • un burlan

Cum se face afumatoarea:
Se fac(sudeaza) ramele(4 bucati) din teava patrata, apoi se prinde tabla pe ele cu autoforante.
Se inbina trei laterale cu ajutorul coltarelor si al autoforantelor.
Rama care tine loc de usa se prinde intr-o parte cu balamale.
In partea din fata, sus si jos(deasupra usii si in josul usii) se prind 2 bucati de cornier(20x20mm) cu ajutorul coltarelor.
In partea de sus a afumatorii se prind cate 3 bucati de cornier pe fiecare latura, la o distanta de 50 cm pentru a sprijini stinghiile din lemn pe care vom pune carnatii, carnea la afumat.
Deasupra afumatorii se prinde cu autoforante o bucata de tabla care va tine loc de acoperis(50x70 cm).
La o inaltime de cca 70cm se va gaurii una din laterale pentru a se intoduce burlanul care va face legatura cu sobita de ardere a rumegusului.
Daca nu aveti sobita, jos in afumatoare, puteti pune o tabla pe care sa arda rumegus. Afumatoarea nu trebuie inchisa etans.Cam asta-i tot...sper ca m-am facut inteleasa 😊
Mai jos am atasat schita acestei afumatori si mai multe retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati ca in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE pe categorii.

Mai jos puteti vedea ce bunatati am preparat cu afumaturi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!