15.08.2017

Zarzavat pentru ciorbe

Este foarte aromat, ideal pentru ciorbe. Cantitatile de legume pot varia dupa gustul fiecaruia. Sa-l faceti neaparat, sa vedeti ce bine va prinde la iarna😉.

Daca probati reteta mea de Zarzavat pentru ciorbe, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
       

    Ingrediente:
  • 5 kg rosii
  • 2 kg ardei(am folosit gras si capia)
  • 1 kg morcov
  • 500 g radacina de telina
  • 500 g radacina de patrunjel si pastarnac
  • 3 legaturi leustean
  • 3 legaturi patrunjel
  • 2 legaturi frunze de telina
  • 8 linguri sare pentru muraturi



Mod de preparare:
Mai intai am spalat legumele si verdeturile, apoi le-am lasat sa se scurga bine de apa.
Am taiat rosiile cubulete indepartand cotorul si coaja( partial).
Ardeii curatati de seminte si cotoare i-am tocat marunt.
Am decojit morcovii si i-am dat pe razatoarea cu orificii mari.
Celelalte radacinoase le-am curatat si spalat, apoi le-am dat pe razatoarea mica.
Verdeturile le-am tocat marunt.
Dupa curatare mi-au ramas 7 kg de legume.
Le-am pus pe toate intr-un vas mare, am presarat sare peste ele si le-am amestecat bine. Le-am lasat aproximtiv o ora, amestecand din cand in cand in ele.
Am umplut borcane de 750 ml(cu tot cu zeama lasata), le-am inchis cu capace si le-am pus intr-o cratita pe fundul careia am asternut hartie(coli pentru scris). Am turnat apa rece pana aproape de capace si am pus cratita pe foc potrivit. Cand a inceput sa clocoteasca apa am redus focul si le-am lasat sa fiarba 50 de minute. Cand apa din cratita a scazut am completat cu alta clocotita.
Am lasat borcanele sa se raceasca lent in apa care au fiert, acoperite cu o patura groasa.
Din cantitatile mentionate mi-au iesit 11 borcane. Este foarte bun pentru ciorbite si se pastreaza bine si cativa ani.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de CONSERVE/MURATURI.















108 comentarii:

  1. Cum stau peste iarnă fara sa le puneți conservant? Mie îmi este cam teamă!! Reteta este minunată!!👍👍😉😉😊😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! In primul rand tin sa-ti multumesc pentru vizita si ma bucur ca iti place reteta. Daca streilizarea borcanelor cu zarzavat se face corect, iti garantez ca zarzavatul tine si doi ani. Trebuie sa fim ff atenti ca legumele sa nu fie patate/stricate, iar borcanele sa se inchida perfect. Se depoziteaza la loc mai racoros. Te pup, o zi frumoasa in continuare!

      Ștergere
    2. Stau foarte bine fierte la bleumarin, sterilizate bine.

      Ștergere
    3. Dacă ai citit atentă rețeta ai văzut că scrie ca sunt sterikizate prin fierbere, țin foarte bine, asta estesibideea să nu se foloseasca conservanți, macar ce facem joi in bucătărie să fie bio , multumesc pt rețetă, am să fac și eu , așa face și mama zarzavaturi pt ciorba...

      Ștergere
    4. Mi se pare interesanta, am făcut o și deloc grea. E super!!

      Ștergere
    5. Ma bucur ca ti-a placut :)

      Ștergere
    6. Îmi place rețetă o sa o fac și eu asta cautam care se fierbe în bain marin ca asa stau cel mai bn..

      Ștergere
    7. Stau bine si nesterilizate pt ca sarea conserveaza

      Ștergere
    8. Probabil, eu asa am procedat ;)

      Ștergere
    9. Am am facut si eu anul trecut2020 sunt super ff bune anul acesta am sa fac din nou

      Ștergere
    10. Ma bucur ca ti-au placut si ca repeti reteta. O zi minunata!

      Ștergere
    11. Reteta este foarte bună. Mulțumesc pentru ea.

      Ștergere
    12. Cu drag, si eu iti multumesc pentru vizita si comentariu!

      Ștergere
    13. Ruxandra9/11/21

      Foarte buna reteta! Exact asa o facea si mama mea cand eram noi mici. Si ne placea sa participam la preparare si sa mancam pe ascuns din legume :). Iar mama ne certa asa in gluma... Ce e diferit e ca le inveleam in carpe de bucatarie si le puneam la fiert in bain marie, si pe-atunci nu erau capace cu filet.. Spor la treaba!

      Ștergere
    14. Buna dimineata, Ruxandra! Si eu reteta tot de la mama o stiu. Iti multumesc pentru vizita si comentariu, o zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Bună ziua... eu zic ca mai bine va pun banii în cont și îmi trimiteți mie borcanele��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Ana! Am nevoie doar de adresa ta, iti fac cadou cateva borcanele ;) Te pup si iti multumesc pentru vizita!

      Ștergere
    2. Mulțumesc mult pentru rețetă, am să o fac și eu!

      Ștergere
    3. Mulțumesc mult pentru rețetă, am să o fac și eu!

      Ștergere
    4. Cu drag! O zi frumoasa!

      Ștergere
    5. Reteta este super. Multumesc. Multa sanatate.

      Ștergere
    6. Cu drag! Iti multumesc si eu ca imi urmaresti postarile, o zi buna!

      Ștergere
    7. Anonim31/7/23

      Un singur lucru Nu- mi place. Nu pot toca cubulete si radacinoasele? Cum sa facem Ciorba cu ele date prin razatoare?

      Ștergere
    8. Desigur, se pot toca cubulete. O zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Felicitari si multumim pentru retete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita!

      Ștergere
    2. Uknown se scrie bain marie nu bleu marin

      Ștergere
    3. Anonim20/10/22

      Scuze, corect se scrie/spune "BAIN MARIN" . Expresia provine din limba franceza si ,in traducere, inseamna "BAIE MARINA". Multumiri, Gicuta, pentru reteta !!!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Ii multumesc si pentru apreciere si pentru vizita! O zi buna!

      Ștergere
  5. Voi incerca cu drag aceasta rețetă...multumesc si multă sanatate va doresc.....si eu tot fara conservat fac toate conservele pentru iarnă, sterilizatul este foarte ok....multumim pentru retetele tale...o zi frumoasă iti doresc ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru incredere si pentu vizita, Renesmee. Te pup, o noapte linistita!

      Ștergere
  6. Bună vă mulțumesc pentru rețetă ieste foarte bună și stă doi ani nu se strică

    RăspundețiȘtergere
  7. E o problema daca radacinoasele le dau pe razatoarea mica?

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim10/8/18

    Am facut anul trecut. M-ai am cateva borcane,ca am pus in borcane mici. S-au pastrat ff.bine si anul acesta o sa pun.

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, se pastreaza foarte bine si 2 ani. Iti multumesc pentrui vizita,te mai astept cu drag in bucataria mea virtuala.

    RăspundețiȘtergere
  10. Bună o întrebare am și eu aceasta rețetă o pot face fara fierbere și să pun conservant in ea?oricum o sa incerc și asta sigur este buna,mulțumesc!🤗

    RăspundețiȘtergere
  11. Mulțumesc frumos pentru răspuns!

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna reteta am sa incerc si eu va multumesc





    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Astept impresii... o saptamana frumoasa, Vali!

      Ștergere
  13. Va salut ! Am vazut la unele zarzavaturi ca se pune aspirina e ok daca pun si eu ??? Anul trecut am facut si eu dar era alta reteta cu cate 6 kg din fiecare ardei galbeni capia rosi etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Dany! La aceasta reteta nu este nevoie de niciun fel de conservant.Daca tu consideri ca locul de depozitare nu este unul racoros, poti adauga o aspirina la kg de legume. Iti doresc o zi frumoasa si iti multumesc pentru vizita!

      Ștergere
  14. Ok va multumesc frumos . Eu o tin intr-un dulap protajate cu o patura asta fiind intr-o hala ca acolo lucrez , dar ce sa zic au fost ok si anul trecut nu au inchetat ca am pus cam de tot ce sa putut dar uitasem reteta si de aceea am intrebat

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună. Ceva de genul fac si eu numai că nu știam că se pot fierbe puneam doar conservant. SI ceapă 😉

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Daca le fierbi, nu mai este nevoie de conservant :)

      Ștergere
  16. Buna Gicuta! Multumesc pt reteta, de-abia astept sa o incerc. Ceapa se poate adauga sau ii schimba complet gustul? Se mai pot pune si alte condimente, gen oregano, busuioc, ulei de masline?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Nu, iti recomand sa faci reteta cu ingredientele descrise.... Te pup, o zi frumoasa!

      Ștergere
  17. Buna ziua!O reteta cu zarzavat dar fara rosii si ardei se poate sa mi spuneti?

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte bun a iesit. Am facut anul trecut din cantitati duble, acum am revenit iar pt retete :)
    Va multumim 💖

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim7/9/19

    Am facut 3 ani la rand reteta .A iesit bine in primii 2 dar in ultimul an mi s-a stricat fierbeau .Eu cred ca e de la sare era trasa ca mi s-au stricat si unele muraturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Da, sarea are un rol foarte important in conservarea legumelor. Imi pare rau pentru esec, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Folosiți sare neiodata gema pentru murăturI.

      Ștergere
    3. Sare pentru muraturi am folosit :)

      Ștergere
  20. Am facut reteta ta,mi se pare cea mai buna combinatie intre cantitati deoarece telina si pastarnacul au un gust mai intepator, iar celelalte legume sunt mai dulci..au iesit perfecte la gust .revin si cu poze.
    Multtumesc.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ma bucur mult ca iti place :) Pup, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  22. Anonim26/5/20

    Buna ziua, borcanele in care se pun legumele sunt sterilizate inainte, sau doar spalate foarte bine? Am vazut ca la unele conserve borcanele se sterilizeaza prin tinerea lor in cuptor cateva minute. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu este nevoie sa le sterilizam inainte. Spalate si sterse bine.

      Ștergere
  23. am borcane foarte multe si nu stiu ce sa fac cu ele daca va intereseaza vi le dau cu cea mai mare placere.
    stau in bucuresti.sector 3.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult ca te-ai gandit la mine....deocamdata am suficiente borcane :) Ma interesez si daca aflu pe cineva care are nevoie, te contactez. O zi frumoasa! <3

      Ștergere
    2. Există un grup de Facebook, se numește Schimbarea borcanelor. Acolo se pot dona.

      Ștergere
    3. Cu Mare drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si te mai astept :)

      Ștergere
  24. buna am facut si eu aceasta reteta de zarzavat cu o mica modificare;rosii decojite si date prin blender si apoi am fiert pur si simplu 40 de minute apoi le-am pus fe
    rbinte in borcane si lasate 24 de ore sub patura .a iest o minunatie multam de reteta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Sunt convinsa ca sunt bune preparate si in acest fel. Pup, o zi fumoasa!

      Ștergere
  25. Multumesc pentru reteta. Il incerc

    RăspundețiȘtergere
  26. retetele tale sant minunate te urmaresc mereu

    RăspundețiȘtergere
  27. Anonim8/8/20

    Buna dimineata! Se pare că la orice vârstă avem de invatat. Deci dacă borcanele le tinem intr un loc nu prea răcoros,de preferință se sterilizeaza fierband 50 de minute. Dar făcând asta,legumele nu se fierb prea tare? Pana acum am pus conservant și legumele au rămas întregi, aproape. Multumesc!��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Prin sterilizare legumele nu se inmoaie deloc...iti recomand cu incredere aceasta reteta. Pup, o zi frumoasa si iti multumesc pentru vizita.

      Ștergere
  28. Multumesc pentru retete. Tot ce am incercat a iesit foarte bun.....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, ma bucur sa aud asta. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu. Te mai astept cu drag!

      Ștergere
  29. Buna dimineata , eu fiind o persoana mai comoda dau toate legumele prin robotul de bucatarie.Copii mei fiind moftueosi trebuie sa maruntesc bine legumele , in rest procedez la fel.Stau foarte bine peste iarna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca ieste la fel de gustos. Pup, o zi frumoasa!

      Ștergere
  30. Bună dimineața.50 de minute de când punem borcanele în oală sau de la primul clocot? Mulțumesc frumos pentru răspuns. Vă pup și vă doresc multă sănătate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! 50 de minute dupa primul clocot. O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  31. Anonim9/7/21

    Buna ziua!Am citit reteta dvs acum vreo 3 ani si am incercat-o.E perfecta!Cantitatile sunt bune iar gustul perfect.Eu nu le fierb din comoditate :) Le bag la cuptor cam o ora si le las sa se raceasca in el.Au tinut perfect.Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, ma bucur ca iti place. Mi-ai dat o idee buna cu cuptorul...te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  32. Bună ziua! Se fierb legumele în ciorba?

    RăspundețiȘtergere
  33. Anonim10/8/21

    De unde cumparati borcanele?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Locuiesc in Bucuresti si le-am cumparat de la pita Obor.

      Ștergere
  34. Am facut anul trecut, exact dupa reteta Gicutei, fara consrrvant, l am tinut in balcon si a fost minunat. Multumesc, Gicuta pt reteta si asteptam in toamna asta sa ne mai dai retete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca reteta mea ti-a fost de folos. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  35. Daca pun cate o aspirina are ceva? Sa fiu mai linistita ca nu se strica?

    RăspundețiȘtergere
  36. Dragă Gicuța, rețeta ta mi se pare excelentă. O voi face cu siguranță. Îți doresc multă sănătate, să mai poți pune și alte rețete la fel de minunate. Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru incredere! Te astept pe pagina mea de facebook si cu alte retete minunate! O zi frumoasa!

      Ștergere
  37. Anonim5/7/22

    Fac aceasta rețetă de 4-5 ani și în fiecare an mi.au ținut fără niciun fel de problema.

    RăspundețiȘtergere
  38. Anonim4/8/22

    Este foarte bun a rezistat doi ani.Multumesc pt rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita, aprecierei si comentarii.

      Ștergere
  39. Anonim5/9/22

    Se pot congela?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur, se pun in pungute portii cat se folosesc o singura data.

      Ștergere
    2. Anonim11/9/22

      Se urmeaza toata reteta pana la umplerea borcanelor, nu? Daca le congelez banuiesc ca nu se adauga sare in amentec. Multumesc pt reteta si raspunsuri!!!
      Ana

      Ștergere
    3. Buna Ana! Asa este, daca doresti sa congelezi zarzavatul nu este nevoie de sare. O seara frumoasa sa ai.

      Ștergere
  40. Anonim5/9/22

    Buna seara. Legumele nu se fierb impreuna in cratiță ? Doar se amesteca si pe urma se pun in borcane si borcanele le fierb?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu, nu se fierb, se pun crude in borcane, apoi se sterilizeaza borcanele pline.

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).