29.07.2017

Prajitura cu biscuiti, mere si crema de vanilie

O prajitura fara coacere, simplu de facut si tare buna. Toata lumea o adora💕. Recomand cu drag s-o faceti, este delicioasa!


Daca probati reteta, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.  Sursa.


    Ingrediente:
    Pentru o tava cu dimensiunile 24x24cm
  • aproximativ 400 g biscuiti Petit-beurre
  • 1,200 kg mere
  • 7 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • un varf lingurita de scortisoara 
    Crema de vanilie:
  • 750 ml lapte
  • 5 galbenusuri
  • 100 g unt 82%grasime
  • 6 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 5 linguri faina
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 2 lingurite esenta de vanilie(puteti folosi pastaie de vanilie)


Mod de preparare:
Spalam merele, le curatam de coaja si cotor, apoi le dam pe razatoarea cu orificii mari. Le punem intr-un vas pe foc cu zaharul, zaharul vanilat si scortisoara. Le calim la foc iute pana scade tot lichidul format, apoi le lasam sa se raceasca.
Crema:
Cu ajutorul telului amestecam galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat. Adaugam faina lingura cu lingura, apoi turnam laptele treptat si amestecam bine. Punem compozitia astfel obtinuta la fiert( pe foc mic) intr-un vas cu fundul gros(sau pe baie de aburi) si lasam pana crema se ingroasa ca o smantana. Amestecam continuu ca sa nu se lipeasca. Cand este gata, dam deoparte, lasam putin sa se racoreasca, apoi adugam untul si esenta. Omogenizam, acoperim suprafata cremei cu folie alimentara si lasam sa se raceasca.
Asamblare:
Imbracam o tava( am folosit una cu pereti detasabili )in interior cu folie alimentara. Lasam folia sa cada si pe marginile tavii ca la sfarsit sa putem acoperi prajitura. Incepem sa asezam biscuitii pe fundul tavii unul langa celalalt. Peste biscuiti punem merele calite, nivelam si asezam cel de-al doilea strat de biscuiti. Intindem crema uniform, iar deasupra cremei asezam inca un strat de biscuiti. Acoperim prajitura cu folia si dam tava la frigider peste noapte. A doua zi portionam prajitura si o servim alaturi de cei dragi. Simplu de facut si tare buna! Nu este nevoie sa insiropam biscuitiii, se vor inmuia atat cat trebuie de la mere si crema.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de DULCIURI.














Aici gasiti reteta desertului TIRAMISU FARA OUA.



48 de comentarii:

  1. Multumesc frumos pt.tot ce faceti !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu,Paraschiva! O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim21/9/22

      Mulțumesc pentru rețete multă sănătate

      Ștergere
    3. Cu drag, sanatate tuturor!

      Ștergere
  2. Multumim ! Incrediente la indemana,f.simplu si repede se face si gustoasa si sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim20/11/17

    Dimensiunea tavii?




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Tava are dimensiunea 24x24 cm , este mentionat acest lucru si in reteta :) O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Arata foarte bine
      O sa incerc chiar miine. Multumesc pt ideii.
      Cu drag Elena

      Ștergere
    3. Buna, Elena! Iti multumesc pentru vizita si comentariu...ai facut prajitura, cum ti-a iesit?

      Ștergere
    4. Anonim12/11/23

      Bună!Interesantă prăjitură.Cu siguranță am să o încerc. Mulțumesc frumos pentru rețetă

      Ștergere
    5. Cu drag, si eu iti multumesc pentru aprecieri! O zi buna!

      Ștergere
  4. Foarte buna !! Am savurat o de dimi la cafea. Tava mea a fost mai mare si nu a iesit asa inalta 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vandana, ma bucur mult ca v-a placut prajitura. Iti multumesc pentru vizita si te mai astept in bucataria mea! Sa ai o saptamana frumoasa!

      Ștergere
  5. Ildy condrea26/4/18

    Bună seară, as putea înlocui faina cu amidon?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Desigur, se poate inlocui. In aceasta reteta 4 linguri de amidon sunt sufuciente. O zi buna si te mai astept la mine in bucatarie :)

      Ștergere
    2. Ildy condrea27/4/18

      Mulțumesc!

      Ștergere
  6. Bună se poate face și fără mere numai cu budinca sau alte creme

    RăspundețiȘtergere
  7. Cea mai bună prajiturică! O savuram cu placere

    RăspundețiȘtergere
  8. Mâine o sa o fac și eu dar crema o putem înlocui cu budinca?

    RăspundețiȘtergere
  9. Super! Am facut-o si eu azi.

    RăspundețiȘtergere
  10. Super foarte buna am făcuto și eu și a ieșit foarte buna și ia plăcut și soției mele. Vă mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Ma bucur sa aud asta, o seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  11. Daca o sa am timp de pasti voi face tortu cu kivi si portocale si am sa postez in grup.O zi frumoasa dna.Gicuta multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua d-na Gicuță.Am făcut și eu aceasta prajiturica
    E absolut delicioasa 😊 Plus că eu deasupra am făcut și o glazura de ciocolata amaruie,care s-a potrivit cu crema de vanilie care era mai dulce și cu merele acrișoare.Absolut minunata și răcoritoare,exact pe gustul meu
    Mulțumesc de rețetă.O zi frumoasa sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Flori. Ma bucur ca ti-a placut prajitura, iar ideea cu glazura este excelenta. Pup, o saptamana frumoasa!

      Ștergere
  13. Astăzi am făcut prajitura. A fost apreciată de membrii familiei. E delicioasă. Mulțumim pt. rețetă. Zile frumoase să aveți!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Ma bucur ca a fost si pe gustul vostru. O zi frumoasa si voua! <3

      Ștergere
  14. Anonim12/12/21

    Este prima oara când fac aceasta prăjitură. Minunată! Iar crema este perfecta și pe gustul tuturor din casa ( a trebuit sa ascund bolul de fiica-mea ,altfel rămâneam fără �� ) . Mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim12/12/21

      Am distribuit peFB , dacă nu te deranjează

      Ștergere
    2. Ma bucur ca v-a placut. Referitor la distribuirea pe facebook, iti multumesc, chiar ma ajuta. O zi miununata!

      Ștergere
  15. Chris4/4/22

    Mulțumim. Mătușa mea făcea această rețetă fără biscuiți și vă asigur că era minunată și așa ��

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim20/6/22

    Felicitări pentru munca depusă, simplu,ușor și gustos!

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim28/3/23

    Multumesc mult de tot ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Si eu iti multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  18. Anonim25/5/23

    Multumesc pntru reteta. 😘❤

    RăspundețiȘtergere
  19. Anonim19/10/23

    ❤️ voi pregati impreuna cu fetita mea reteta ❤️ mi se pare minunata de dus la scoala pentru festivalul toamnei🫶🫶🫶

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, este o idee excelenta. Pup, o zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).