15.06.2017

Dulceata de nuci verzi

Dulceata de nuci verzi un adevarat deliciu. Perioada in care nucile sunt bune pentru dulceata este incepand cu jumatatea lunii iunie pana la inceputul lunii iulie. Se culeg direct din pom nuci mai marisoare, dar care sa aiba miezul gelatinos. Pentru decojire avem nevoie de un cutit bine ascutit si manusi de unica folosinta.


 Daca  probati reteta mea de Dulceata de nuci verzi , va astept cu drag sa reveniti  sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.


    Ingrediente:
  • 1 ½ kg nuci cantarite dupa curatare(aproximativ 250 nuci)
  • 1 ½ kg zahar
  • o lamaie intreaga
  • zeama de la trei lamai 
  • 500 ml apa





Mod de preparare:
Pregatim un vas cu apa rece in care adaugam o lamaie feliata. Indepartam coaja verde a nucilor pana ajungem la partea alba. Pe masura ce le curatam le introducem in vasul cu apa. Punem o farfurie peste ele ca sa nu se ridice la suprafata si le lasam asa pana a doua zi. In acest timp schimbam apa de doua, trei ori fara sa inlaturam feliile de lamaie.
A doua zi vom opari nucile de 4 ori. Procedam asa: punem un vas cu apa(aproximativ 2 litri jumatate) pe foc. Cand clocoteste, adaugam nucile si  lasam sa fiarba 1-2 minute. Inchidem focul, lasam nucile sa stea 10-15 minute in apa clocotita, apoi le scoatem intr-o strecuratoare si le spalam sub jet de apa rece. Repetam operatiunea inca de trei ori.
Punem apa si zaharul la fiert intr-o cratita cu fundul gros pe foc mediu. Amestecam constant si lasam sa fiarba pana se dizolva zaharul si lichidul capata consistenta unui sirop(15-20 de minute).
Adaugam nucile scurse de apa, zeama de lamaie si lasam dulceata sa fiarba 15-20 de minute sau pana se leaga. Putem sa facem proba picaturii: trecem cu lingurita prin dulceata si lasam sa cada ultimile picaturi pe o farfurie. Daca picaturile raman intregi si nu se preling dulceata este gata. Cand este gata, punem dulceata fierbinte in borcane sterilizate(vezi aici cum se sterilizeaza borcanele) pe care le inchidem si le intoarcem cu capacul in jos. Le acoperim cu o patura si le lasam pana a doua zi sa se raceasca. Depozitam borcanele cu dulceata intr-un loc mai racoros.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCETURI/SIROPURI.










12 comentarii:

  1. Abia astept sa vad ce mi iese si mie ,acum am dulceata de nuci verzi pe foc.mult succes in continuare va doresc

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună ziua! Anul acesta fac dulceață de nuci după rețeta dv. stra. Mulțumesc, o sa va răspund cum mi-a ieșit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur sa aud asta, te astept cu drag sa revii. O seara frumoasa!

      Ștergere
  3. MULTUMESC PENTRU RETETE ! ANUL VIITOR VOI FACE DULCEATA DE NUCI , ACUMA SINT APROAPE DE CULES , PREA TIRZIU .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Iti multumesc si eu pt. vizita si comentariu, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim28/5/23

      Bună seara!
      Încerc să mă hotărăsc să fac dulceața de nuci!

      Ștergere
    3. Buna. Este un deliciu, incearca! ❤

      Ștergere
  4. Anonim2/6/23

    Anul acesta o sa fac si eu dulciata de nuci e si pentru sanatate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept sa imi spui cum ti-a iesit. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  5. Anonim15/6/23

    multumesc de reteta incerc sa fac dupa cereta asta

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu drag, astept sa imi spui cum ti-a iesit.

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).