06.05.2017

Socata

Socata este o bautura/licoare racoritoare cu gust dulce-acrisor care este apreciata de toti ai casei si de prietenii nostri. Trebuie neaparat s-o faceti, macar odata ca tot este timpul socului😊.


Daca probati reteta mea de Socata  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de Facebook- Facebook.😉.


     Ingrediente:
  • 10-15 flori mari de soc
  • 1 kg zahar
  • 5 lamai potrivite ca marime
  • o lingura orez (sau 5-7 g drojdie de bere proaspata)




Pentru o socata aromata vom folosi flori proaspete de soc complet inflorite. Florile trebuie sa fie foarte mari, mai mari decat palma. Daca aveti un cantar de bucatarie puteti cantari florile, sa fie in total cam 150 g. Eu am avut mai multe flori culese din care am facut aceasta socata, un sirop de soc si mi-a ramas de am pus si la uscat.
Mod de preparare: 
Punem zaharul intr-un borcan curat de 10 litri.
Spalam foarte bine lamaile cu apa calda si un burete aspru de bucatarie. Le feliem, le stoarcem in borcan si le adaugam si pe ele. Daca doriti puteti reduce din cantitatea de lamai, dar nu puneti mai putin de trei bucati.
Taiem tijele mai mari ale florilor de soc, apoi le spalam cu atentie. Eu le-am pus intr-un bol mai mare cu apa, am luat fiecare floare si am miscat-o prin apa. Le-am scos pe rand intr-o strecuratoare si am repetat operatiunea inca de 2 ori cand a iesit apa curata. Cand sunt scurse de apa le punem in borcan peste zahar si lamai. Punem si orezul. Orezul va face socata usor acidulata.
Completam cu apa rece(plata), amestecam si acoperim borcanul. 
Nu il inchidem etans, eu am folosit o husa de protectie pentru bol, dar se poate pune o farfurie deasupra. Lasam borcanul sa stea la loc insorit pentru 3-4 zile. 
In acest timp amestecam in borcan de doua ori pe zi ....seara si dimineata.
Cand lichidul devine galbui si usor acidulat il strecuram si il punem in sticle pe care le vom pastra in frigider pana la servire. Usor de facut, nu-i asa? Aromat, natural si bun😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.


18 comentarii:

  1. Da e foarte bună!SOCATA!




    RăspundețiȘtergere
  2. Un deliciu....multumesc��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu. O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim21/5/23

      Buna Gicuta! Multumim mult pentru retetele tale! Te rog frumos, spune-mi daca la socata se poate pune zahar de mesteacan.

      Ștergere
    3. Cu mare drag. Desigur, se poate indulci dupa preferinta. O zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Imm, super!! Abia astept sa infloreasca socul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim22/5/22

    Super bună socata

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim23/5/22

    Da este bună scoate și se face repede.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim15/9/22

    Am și eu o întrebare,se poate face socata și cu flori uscate de soc?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Desigur, sunt foarte aromate si florile uscate si merg la fel de bine la socata

      Ștergere
  7. Anonim3/5/23

    Am o întrebare orezul ptr ce 🤔

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Orezul ii da putina aciditate socatei. O zi frumoasa!

      Ștergere
  8. Anonim22/5/23

    Bună îți mulțumesc pentru rețetele se

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Cu drag, si eu iti multumesc pentru aprecieri. Sa ai o noapte linistita!

      Ștergere
  9. Anonim31/5/23

    Mulțumesc pentru rețetă am sa încerc și eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, astept sa imi spui cat de mult v-a placut.

      Ștergere