25.03.2017

Cornulete fragede- de post

O reteta ieftina, usor si rapid de facut cu reusita garantata. O recomand cu drag! Cornuletele ies fragede de se topesc in gura💜.

Daca probati reteta mea de Cornulete fragede  de post  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

       
    Ingrediente
    Aluat:
    Uleiul si borsul le vom masura cu o cana de 250 ml
  • 1,100 kg faina (aproximativ)
  • 2 cani cu ulei 
  • 1 cana cu bors(se poate inlocui cu o cana de apa minerala+2 linguri otet sau o cana cu vin alb)
  • 1 lingura cu otet
  • 50 g drojdie proaspata 
  • 1 lingurita cu zahar
  • 1 lingura cu zahar pudra cu aroma de vanilie
  • 2 lingurite cu esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 500 g rahat
    Pentru finisat:
  • 150 g zahar pudra cu aroma de vanile

Mod de preparare:
Amestecam/frecam drojdia cu o lingurita de zahar si o lasam cam 5 minute sa se lichefieze. Drojdia proaspata se poate inlocui cu 2 pliculete(14g) drojdie uscata care se amesteca in faina.
Incalzim intr-o craticioara borsul, uleiul si otetul (la 30-35 grade), apoi le punem intr-un castron.
Adaugam zaharul pudra, sarea, esenta, apoi amestecam cu telul in forma de para. Punem drojdia si incepem sa adaugam treptat faina cernuta. Framantam pana aluatul se aduna intr-o bila. Aluatul pare a fi putin cam gras, dar cornuletele vor iesi perfecte. Lasam aluatul la odihnit/crescut timp de 25-30 de minute.
Intre timp taiem rahatul in fasii.
*
Rupem cate o bucata din aluat de aproximativ 180-200 g si formam o bila pe care o intindem intr-o foaie rotunda de cca 30 cm diametrul.
Eu am avut un tocator rotund si am intins direct pe el fara sa-l pudrez cu faina, dar se poate intinde o foaie rotunda pe blatul de lucru usor infainat, apoi se aseaza peste foaie o farfurie mare(se aseaza cu fundul in sus) si se decupeaza un cerc. Marginile ramase le pastram, iar la final le presam bine in pumni fara a le framanta prea mult si intindem din nou formand alte cornulete.   
Taiem cercul 
in doua jumatati, apoi in patru sferturi. Fiecare sfert il taiem in 4 obtinand astfel 16 triunghiuri cat mai egale. Punem la baza fiecarui triunghi fasii de rahat si rulam spre centrul cercului.
Asezam cornuletele in tava cu distanta intre ele pentru ca vor creste putin la copt. Nu le ingramadim prea tare, le coacem in mai multe transe. Daca doriti puteti asterne hartie de copt in tava. La fel procedam si cu restul aluatului.
Dam tava cu cornulete la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru 20-25 de minute sau pana cornuletele incep sa se rumeneasca putin pe talpa. Cand sunt gata, scoatem cornuletele din tava si le tavalim, asa fierbinti, prin zaharul pudra. Cand se racesc complet le putem servi....sunt fragede si delicioase😋!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.

59 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Anonim1/3/23

      Mulțumesc frumos pentru rețetă !Emilia

      Ștergere
    2. Cu mare drag, Emilia! Iti multumesc si eu pentru aprecieri si comentariu. Te mai astept, cu drag, in bucataria mea virtuala!

      Ștergere
    3. Anonim16/11/23

      Waw o bunatate. O zi frumoasa

      Ștergere
  2. Foarte fain arata. trebuie sa fac si eu in post. Spune-mi te rog foaia se intinde subtire tare?sau mai grosut? Multumesc.Te pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Sanda! Imi cer scuze ca iti raspund asa tarziu...da, foaia se intinde foarte subtire.

      Ștergere
    2. Anonim28/2/23

      Super va ieșit! Felicitări!

      Ștergere
    3. Multumesc! O primavara frumoasa sa ai!

      Ștergere
    4. Anonim7/8/23

      Bună ziua. Mulțumesc pentru tot. O zi plăcută.

      Ștergere
    5. Buna. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  3. Mulțumesc pt rețetă !

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bune.Toate rețelele dv sînt super😘

    RăspundețiȘtergere
  5. Aaaa ce idee mi-ati dat! multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bune, și reteta ușoară!

    RăspundețiȘtergere
  7. CELE MAI BUNE CORNULETE !!MULTUMESC PENTRU RETETA !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, te mai astept cu drag!

      Ștergere
  8. super bune cred ca le-am facut de 10 ori in ultimele 3 luni de cind am descoperit reteta ,Iti multumesc mult sint exceptionale !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur ca v-au placut! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi minunata sa ai!

      Ștergere
  9. Le-am facut si eu sunt fffff fragede si bune. Pacat ca se termina repede.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-au placut...data viitoare portie dubla ;)

      Ștergere
  10. Multumesc pentru tot.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mlt drag...iti multumesc si eu pentru vizita, o seara placuta!

      Ștergere
  11. Bună ziua,
    Am incercat si eu reteta dumneavoastra au iesit foarte bine si bune,eu am adaugat si putina răzátură de lamaie toata lumea le-a laudat !felicitari pt rețeta si multumim că ati partajat reteta cu noi cu siguranta o sa o mai fac cand este post si nu numai ..
    Numai bine si la cat mai multe retete bune!!!😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-a placut. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi buna!

      Ștergere
  12. Anonim15/11/22

    Buna ziua sunt foarte bune si usor de facut, multumim pt. retete, toate Cele bune si multa sanatate va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim15/11/22

    Bună ziua. Ați putea să dați cantitățile în grame, va rog? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. In afara de ulei si bors toate sunt masurate in grame.

      Ștergere
  14. Anonim16/11/22

    Arată f.bine.Cred că Sint și f.gustoase.O sa le incerc și eu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim19/11/22

    Extraordinar de bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat...se topesc in gura.

      Ștergere
    2. Anonim3/12/22

      Delicios. Data viitoare am sa pun mai mult zahar in aluat. Multumesc pentru reteta.

      Ștergere
  16. Anonim27/1/23

    Da, sunt foarte bune , mulțumesc mult pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim14/2/23

    Super bune! Vă mulțumesc din tot sufletul pentru această rețetă. Este prima dată când am făcut cornulețe și le-am mâncat pe toate.

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim1/3/23

    Arata foarte frumos.Multumesc pentru reteta.🌷🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Iti multumesc si eu pentru aprecieri. Sa ai o primavara frumoasa!

      Ștergere
  19. Anonim20/3/23

    Multumesc pentru reteta!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Si eu iti multumesc pentru aprecieri! <3

      Ștergere
  20. Anonim27/7/23

    Mama avea o rețetă de cornulețe cu borș.Nu am mai găsit rețeta, dar sper că atunci când le voi face gustul copilăriei să mi revină. Mulțumesc ptr rețetă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Sper din suflet sa se asemene la gust cu cele pe care mama ta le facea. O zi buna!

      Ștergere
  21. Anonim19/11/23

    Excelentă idee pentru ceva dulce de post. De când caut rețetă asta... Voi face cât de curând. Mulțumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este , cornuletele sunt un desert delicios. Astept sa imi spui cum au iesit. O zi buna!

      Ștergere
  22. Anonim20/3/24

    Va multumesc mult pentru rețetă. Musai o fac și eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Va multumesc si eu pentru aprecieri, va mai astept si cu alte retete la fel de delicioase!

      Ștergere
  23. Anonim10/4/24

    Mersi de receta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, va multumesc si eu pentru vizita.

      Ștergere
  24. Anonim10/4/24

    Super reteta.Am făcut de multe ori de cand am găsit-o pe pagina dvs.Cele mai bune cornulețe și ușor de făcut.Multumim pentru rețetele dvs minunate!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!