14.11.2016

Ciorba de perisoare dreasa cu ou si smantana

O ciorbita tare buna, fina si cu gust minunat...va recomand cu drag sa o incercati! Eu am acrit-o cu zeama de lamaie, dar se poate pune si bors😉.



Daca probati reteta mea de Ciorba de perisoare dreasa cu ou si smantana sau orice reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti catde mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat tarieste invata😍.


    Ingrediente:
  • o ceapa
  • un morcov
  • ardei gras rosu si verde (cate ½ bucata)
  • o telina mica
  • 2 oua
  • 3 linguri pline cu smantana (fermentata)
  • zeama de lamaie
  • sare
  • cateva fire de patrunjel
    Pentru perisoare:
  • ½ kg carne tocata (porc si vita)
  • un ou
  • o ceapa
  • cateva fire de patrunjel
  • sare
  • cimbru
  • piper


Mod de preparare:
Curatam legumele si le spalam.
Dam telina pe razatoarea cu orificii mari, iar restul legumelor le taiem cubulete. Le punem intr-o oala la fiert cu 3 litri de apa si putina sare.
Perisoare:
Peste carnea tocata adaugam oul, ceapa data pe razatoarea cu orificii mici, cimbru, sare si piper macinat dupa gust. Amestecam totul bine, apoi cu mainile umezite in apa luam din compozitie, formam perisoare si le asezam pe un platou.  
*
Cand legumele sunt fierte pe jumatate adaugam perisoarele si lasam in continuare sa fiarba la foc mic...indepartam spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie.
Cand perisoarele sunt aproape fierte potrivim gustul de sare, apoi scoatem un polonic din zeama si lasam sa se racoreasca.
Batem cu telul ouale intr-un castron, apoi adaugam smantana. Omogenizam si diluam cu supa pe care am scos-o mai devreme din oala. Daca doriti, puteti folosi doar galbenusurile.
Cand perisoarele sunt fierte, punem compozitia de smantana si oua. O turnam in fir subtire in  timp amestecam continuu cu telul in forma de para sau lingura. 
Acrim dupa gust cu suc de lamaie si mai lasam ciorba pe foc, fara sa clocoteasca, inca 1-2 minute. La sfarsit presaram patrunjel tocat.
Servim ciorba fierbinte, cu ardei iute si painica proaspata😋.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE LA A LA Z, 







5 comentarii:

  1. Anonim28/12/22

    Așa o fac și eu!Este minunată!😋

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca avem aceleasi gusturi. O seara frumoasa si sarbatori fericite sa aveti!

      Ștergere
  2. Anonim5/4/23

    Cred că a ieșit f.buna. Îți.urez să ai poftă și cred că mai poți adăuga un păhărel de pălincă înainte de servire. Te aștept și cu alte rețete locale de .mmâncare

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim13/9/23

    Mulțumesc pentru tot!O zi frumoasă!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!