31.10.2016

Prajitura turnata cu branza dulce si cacao

Este minunat acest desert...este simplu de facut, iar reusita este garantata. Combinatia cacao-branza este una absolut delicioasa! Ingredientele se masoara cu aceeasi cana de 250 ml.✌
 
Daca probati reteta mea de Prajitura turnata cu branza dulce si cacao, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Cana cu care vom masura zaharul, faina, uleiul si laptele trebuie sa aiba volumul de 250 ml.
    Ingrediente
    Aluat:
  • 4 oua mari
  • 1 cana cu zahar(200 g)
  • 2 cani faina(300 g)
  • 3 linguri cacao(75 g)
  • o jumatate cana cu ulei(125 ml)
  • o jumatate cana cu lapte(125 ml)
  • o lingurita cu esenta de rom
  • un pliculet praf de copt(10 g)
  • un varf cutit de sare
   Crema:
  • 1 kg branza de vaci 
  • 4 oua mari
  • o jumatate cana cu zahar sau dupa gust(100 g)
  • 7 linguri rase cu gris(100 g)
  • 4 pliculete zahar vanilat
  • un varf cutit de sare


Mod de preparare
Aluat:  
Spargem ouale intr-un bol, adaugam zaharul si sarea peste ele si le mixam pana se albesc. Adaugam treptat uleiul,  laptele si esenta de rom. Cernem faina cu cacao si praful de copt si le incorporam in compozitia de oua mixand la viteza mica pana la omogenizare.
*
Tapetam o tava (25x35 cm)cu hartie de copt si turnam jumatate din aluat. Introducem tava in cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C ) pentru aproximativ 12-15 minute sau pana blatul se coace pe jumatate si devine ferm la atingere.
Cat prajitura este in cuptor pregatim crema: punem intr-un castron toate ingredientele si le mixam 1-2 minute.
*
Scoatem tava din cuptor si intindem amestecul de branza. Turnam cealalta jumatate de aluat si nivelam usor cu o furculita, apoi facem diferite forme. Punem din nou prajitura la copt pentru aproximativ 50 de minute. Cand trece testul scobitorii ( 
infigem o scobitoare in mijlocul prajiturii si daca iese curata, fara aluat prins pe ea, inseamna ca prajitura este coapta) scoatem tava din cuptor. Cand prajitura se raceste o scoatem din tava cu hartie cu tor, apoi o portionam. Este tare buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😉. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.

















17 comentarii:

  1. Imi place tare mult cum arata. Am scris si la postare. Vreau sa va intreb daca branza e cea din galetusa ? Si daca imi ies 20 de buc.(vreau sa duc la biserica cand se face curatenie ptr.Craciun si sunt vreo 15-16 persoane). Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos,Sanda! Da,branza este cea la galetusa,Pilos,am sa scriu si in reteta. Mie mi-au iesit 24 de bucati maricele. Te pup, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Foarte tare,azi o vou incerca,mi se pare buna din toate punctele de vedere😘

      Ștergere
  2. Anonim6/11/16

    As dori sa stiu,daca se poate face si cu ricotta în locul branzici de vaci căci în Italia nu găsesc!☺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate face si cu ricotta, eventual poti adauga o 1-2 linguri de smanana grasa. Te pup si iti mulumesc de vizita!Duminica frumoasa!

      Ștergere
  3. Anonim7/12/16

    Am să încerc și eu! Arată foarte bine și cred ca este gustoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este foarte buna,astept sa-mi spui cu m ti-a placut. O seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Anonim8/12/16

    Buna seara!Acum am terminat-o! Intr-adevar este foarte gustoasa!
    Seara buna va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim10/12/16

    Buna ziua! As vrea sa stiu daca zaharul se poate inlocui cu fructoza, deoarece am diabet. Arata foarte bine si cred ca e foarte gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Desigur, se poate inlocuii. Sanatate si o zifrumoasa iti doresc!

      Ștergere
  6. Tocmai ce am terminat-o de făcut este delicioasa, întrebarea este dacă brânză poate fi și de casa????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Se poate folosi orice branza proaspata.Daca este de casa este si mai buna. Iti multumesc de vizita si ma bucur mult ca v-a placut prajitura.

      Ștergere
  7. Buna.. Astazi eram in pana de ideii asa ca am gasit aceasta delicatete, am facut dupa instructiuni si ce sa vezi mi-a iesit superb... Multumesc pentru reteta. Pup��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca ti-a reusit. Te imbratisez cu drag si iti multumesc si eu pentu vizita si comentariu.

      Ștergere
  8. Bună seara. Am făcut aceasta prajitura de Crăciun. Foarte bună a ieșit. Îmi place mult site-ul dvs pt ca nu faceți mâncăruri complicate. Multumesc și La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca iti plac retetele mele. Un An Nou cu sanatate, la multi ani!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!