12.09.2016

Galuste cu prune

Galuste cu prune, tavalite prin pesmet aromat cu scortisoara, zahar si zahar vanilat. Delicioase si usor de preparat. Prunele le putem inlocui cu piersici sau caise. Recomad cu drag sa le faceti si voi❤!



Daca probati reteta mea de Galuste cu prune,  va astep cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente
    Aluat:

  • 1 kg cartofi 
  • 250 g faina 
  • 2 linguri gris 
  • 2 oua medii 
  • sare
    prune

   Pentru tavalit galustile:
  • 250 g zahar 
  • 400 g pesmet 
  • 2 pliculete zahar vanilat 
  • 3 linguri ulei 
  • 2 lingurite scortisoara




Mod de preparare:
Spalam prunele, le stergem,  le crestam si le scoatem samburii(vezi foto mai jos). Ideal este sa folosim prune mai micute care se desfac usor. Le presaram cu 2-3 linguri de zahar pe interior si exterior. Eu am avut prune medii ca marime si am folosit cam 20 de bucati.
Curatam, spalam si taiem cartofii in cubulete. Ii punem la fiert cu un praf de sare. Vom folosi cartofi galbeni, sfaramiciosi. Cand sunt fierti ii punem la scurs si racit intr-o strecuratoare.
Incingem uleiul intr-o cratita si adaugam pesmetul. Amestecam continuu pana se rumeneste usor, apoi dam deoparte si adaugam zaharul si zaharul vanilat. Presaram scortisoara si amestecam bine. 
Pasam cartofii raciti ca pentru piure si ii amestecam cu ouale, un praf de sare, grisul si faina. Va rezulta un aluat mai moale si usor lipicios.
Cu mainile pudrate cu faina rupem cate o bucatica de aluat, o aplatizam si punem in mijloc cate o pruna. Invelim pruna in aluat si o sigilam bine. Fierbem galustile in apa clocotita in care am pus un varf cutit de sare. Nu le inghesuim prea mult in oala, le putem fierbe in 2-3 transe. Cand galustile se ridica la suprafata(dupa cca 5-7 minute), le scoatem cu o spumiera si le tavalim prin compozitia de pesmet si zahar. Sunt absolut delicioase!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

9 comentarii: