19.05.2016

Pui cu smantana

Puiul cu smantana sau o ciulama putin mai altfel este un fel de mancare gustos si satios care se prepara destul de repede. Este una dintre mancarurile copilariei, pe care o savuram cu pofta. Va invit cu drag sa-l faceti si voi.💜

Daca probati reteta mea de Pui cu smantana, va invit cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 700 g carne de pui (am avut de tara) 
  • o ceapa 
  • 250 g smantana 
  • 2 linguri rase cu faina 
  • 5-6 linguri ulei
  • sare 
  • piper 
  • cateva fire de patrunjel 



Mod de preparare:
Carnea de pui spalata si portionata o punem la fiert in apa cu un varf cutit de sare.
Indepartam spuma care se formeaza ori de cate ori este necesar.
Cu aproximativ 10 minute inainte de a fi bine patrunsa o scoatem si o lasam sa se scurga bine.
Cand este scursa, o punem intr-o tigaie cu 2-3 linguri ulei si o prajim pana se rumeneste usor pe toate partile. Daca nu doriti sa o prajiti, sariti peste acest pas, dar o fierbeti pana se patrunde bine.
Ceapa o taiem marunt si o calim separat în 2-3 linguri de ulei.
Cand se inmoaie, adaugam faina si amestecam bine ca sa nu se formeze cocoloase. Lasam mai putin de un minut sa fiarba, apoi punem si smantana....vom folosi smantana normala, fermentata. Amestecam rapid si dupa ce da cateva clocote diluam cu supa in care a fiert puiul. Turnam atata supa(in acest timp amestecam continuu) pana ajunge la consistenta dorita.
Adaugam bucatile de carne si lasam sa fiarba cu totul cam 7-8  minute. Condimentam cu sare si piper macinat, iar la sfarsit presaram patrunjel tocat. Servim puiul cu smantana alaturi de mamaliguta calda. Simplu si delicios!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.










Aici gasiti reteta PUIULUI CU CIUPERCI SI SMANTANA.
Aici gasiti reteta PUIULUI FRAGED CU CEAPA, ARDEI SI ROSII.

12 comentarii:

  1. Anonim29/7/20

    Ne plac rețetele și pozele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc frumos pt rețetă.foarte delicioase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. O zi buna

      Ștergere
  3. Anonim28/8/22

    Toate retetele sunt pe gustul meu! F usoare si delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim28/8/22

    Delicios.Foarte explicita reteta..😋😋

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim11/11/22

    Mulțumim, foarte bune rețete!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim23/1/23

    Bună ziua, cu smântână de gătit se poate face aceasta reteta?

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!