06.04.2016

Sarmale de post cu soia

Sarmalutele sunt preferatele mele...fie ca sunt cu carnita, fie ca sunt de post. Am incercat sa le fac in mai toate felurile: cu carne, cu ciuperci si orez, cu soia....toate variantele mi-au placut😊  


Daca probati reteta mea de Sarmale de post cu soia, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
     
    Ingrediente:
  • o varza mare murata 
  • 2 pungi soia felii a cate 100 g(se pot folosi si granule) 
  • 4 cepe mari 
  • 1 morcov mai mare 
  • 1 cana de orez (cana de 250 ml) 
  • 200 ml suc de rosii 
  • vegeta de casa sau sare
  • cimbru 
  • piper macinat
  • boia 
  • 1 frunza de dafin 
  • ulei 


Mod de preparare:
Spalam varza cu apa rece si daca este prea sarata/acra o tinem doua-trei ore in apa. Fierbem feliile de soia in apa in care adaugam 1 lingurita vegeta(sare) si un varf cutit de piper. Cand sunt fierte, le scoatem intr-o strecuratoare si le presam bine ca sa iasa toata apa din ele. Le trecem prin masina de tocat cand se racesc.
Intr-o cratita punem 3-4 linguri de ulei la incins. Cand se incinge aduagam ceapa taiata marunt si morcovul dat pe razatoarea cu orificii mici. Le calim cateva minute pana se inmoaie putin, apoi punem orezul spalat si turnam o cana cu apa. Amestecam si lasam sa absoarba orezul toata apa, apoi condimentam cu vegeta/sare, piper macinat si boia. Cand se raceste compozitia de orez o amestecam cu soia.
Taiem frunzele de varza in doua sau trei bucati(cat palma) indepartand cotoarele si nervurile groase. Formam sarmale punand in centrul fiecarei foi de varza o lingura din compozitia de soia si orez. Rulam, iar capetele le impingem inauntru. Asezam sarmalele intr-o cratita pe fundul careia punem varza tocata si frunza de dafin.  Asezam peste sarmale frunze de varza, punem doua linguri de ulei si apa cat sa acopere sarmalele. Dam cratita la cuptor la foc mic pentru aproximativ doua ore si jumatate. Mai adaugam apa fierbinte daca aceasta scade. Cu o jumatate de ora inainte sa oprim focul indepartam frunzele de varza de deasupra sarmalelor si adaugam sucul de rosii. Servim sarmalele fierbinti, cu paine sau mamaliguta. Sunt absolut delicioase aceste sarmalute!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💙. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu PREPARATE DE POST.












19 comentarii:

  1. Arată foarte bine,așa le fac și eu

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine si sunt bune asa le fac si eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup si iti multumes pentru mesaj. O seara frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim28/2/23

      Mariana și mie îmi plac foarte mult dar mi se par f migălos vă pup cu drag

      Ștergere
  3. Sunt minunate,multumim frumos ptr.retetele minunate.va pup.succes.🤗🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pup si iti multumesc si eu! O zi frumoasa! :)

      Ștergere
  4. Bună, câte sarmale ies din aceste cantități, vă rog ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce temperatura in cuptor?

    RăspundețiȘtergere
  6. Azi fac si eu dupa reteta ta. Eu am sa le fac in frunza de vie.
    Sunt convinsa ca sunt delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  7. Au ieșit minunate ! Mulțumesc !🤗

    RăspundețiȘtergere
  8. Arată foarte bine, sunt convinsa ca sunt și gustoase. Astăzi încerc această rețetă. Mulțumesc frumos. Sărbători fericite și multa sănătate, numai

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru apreciereii! Da, sunt tare gustoase. Astept sa imi spui cum ti-au iesit si tie :)

      Ștergere