27.03.2016

Prajitura cu nuca Sumegi

Prajitura Sumegi este o prajitura fina, satioasa si plina de savoare. Are foi de bezea, crema fina cu unt si cacao si un strat generos de ciocolata. Va sfatuiesc sa faceti portie dubla ca sa se ajunga 😊. 



Daca probatui reteta mea de Prajitura cu nuca Sumegi, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



   Ingrediente
   Blat:
  • 4 albusuri
  • 125 g zahar (6 linguri)
  • 100 g miez de nuca macinat (4 linguri)
  • o lingura faina
  • un praf de sare
  • o lingurita praf de copt(optional)
   Crema:
  • 4 galbenusuri
  • un ou
  • 125 g zahar(6 linguri)
  • 25 g cacao (1 lingura)
  • 125 g unt 82%grasime
  • 1/2 fiola esenta de vanilie
  • un praf de sare
   Glazura:
  • 100 g ciocolata cu lapte
  • 50 g unt
  • 3 linguri frisca lichida
    Decor:
  • miez de nuca prajit

Mod de preparare
Blat: 

Mixam albusurile spuma cu un praf de sare.
Adaugam zaharul in 3-4 reprize si mixam in continuare pana albusurile vor deveni ca o bezea tare si lucioasa.
Amestecam nucile cu faina, praful de copt(daca il folositi) si le incorporam in bezea amestecand usor cu o spatula.
Tapetam o tava mare( am folosit tava de la aragaz) cu hartie de copt si intindem bezeaua.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 25 de minute sau pana bezeaua se intareste si incepe sa se rumeneasca usor pe margini. Cand este gata, scoatem tava cu blatul din cuptor si il lasam sa se raceasca.
Crema: 
Amestecam cu telul: oul, galbenusurile, zaharul, sarea si cacaoa cernuta.
Compozitia astfel obtinuta o punem sa fiarba pe baie de aburi si amestecam continuu pana se ingroasa si devine ca o budinca. Cand este gata, o dam deoparte si adaugam untul moale si esenta. Omogenizam.
Glazura: 
Punem la topit pe baie de aburi ciocolata rupta bucatele impreuna cu frisca si untul. Amestecam pana la omogenizare.
Asamblare:
Taiem blatul, pe verticala, in trei bucati egale.
Pe un platou asezam prima bucata de blat si intindem jumatate din cantitatea de crema (calduta). Asezam al doilea blat si intindem restul de crema.
Peste al treilea blat vom turna glazura de ciocolata.
Decoram cu nuci prajite tocate grosier.
Dam prajitura la frigider si o taiem a doua zi (eu nu am avut rabdare si am taiat-o dupa 2 ore). Deliciu!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

15 comentarii:

  1. Foarte gustoasa sI apetisanta.
    Am facut-o și eu.��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a placut,Mirela! o seara frumoasa iti doresc! <3

      Ștergere
  2. Am luat reteta si sper sa o fac zilele astea. Arata minunat, iar eu sunt o impatimita a dulciurilor. Multumesc pt reteta si spor la bucatarit.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu mult drag! Te astept sa-mi spui cat de mult ti-a placut

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim28/11/18

    Buna seara!Arata foarte bine prajiturica,la gust numai zic.As dori si eu sa o fac pt prima data,si vroiam sa va intreb daca pot folosi in crema zahar pudra in loc de zahar tos?e a doua oara,cand as face genul acesta de crema.am mai incercat odata,si inca se mai simtea zaharul in crema.cred nu amestecasem cat trebuie.si as vrea sa numai dau gres,mai ales la aceasta prajitura.O seara buna.Flori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Desigur, se poate adauga zahar pudra. Spor la gatit si o seara frumoasa!

      Ștergere
  5. Anonim6/12/18

    Buna ziua d-na Gicuta.Am facut aceasta minunata prajiturica Sumegi.Deci pur si simplu e bestiala.Se topeste in gura de buna ce e.Eu peste crema am mai preserat putina nuc,o nebunie.Data viitoare dublez cantitatile.O zi frumoasa.Flori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Flori! Ma bucur tare mult ca ai incercat reteta si ca ti-a placut aceasta prajitura...da, intr-adevar este o nebunie...este un desert foarte delicios. Te pup si te imbratisez cu drag! <3

      Ștergere
  6. Intra-adevăr este foarte buna,am făcut cantitate dublă sa fiu sigura ca mai am ce pune pe masa de Craciun,abia aștept impresiile musafirilor ,Sărbători fericite! P.S :crema am folosit-o și la tort asezonata cu ananas și portocale,încă nu am gustat dar nu am nici un dubiu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte bine ai facut ca ai dublat cantitatile. Tortul, sunt convinsa ca o sa fie delicios. Si eu iti doresc Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

      Ștergere
  7. Incerc sa fac și eu această minunăție dar mi se pare că blatul e prea copt...e ușor tare când îl tau se sfarmă..e ok sau sa fac altul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna si la multi ani! Imi pare rau ca raspund asa tarziu....cum a iesit blatul pana la urma?

      Ștergere
  8. Delicioasă, o fac a doua oară. Te lingi pe degete. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a placut. Te imbratisez cu drag, o zi frumoasa!

      Ștergere
  9. Laczay Maria16/12/22

    As vrea sa va rog sa mi trimiteti un exemplar pentru printare careapoi sa o adaug in colectia de retete. Multumesc . laczaymark @yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).