25.03.2016

Fasole batuta

Fasolea batuta se numara printre cele mai indragite mancaruri romanesti. Este un preparat delicios si hranitor. Cred ca nimeni nu ar refuza o asemenea bunatate, nu-i asa?😊

Daca probati reteta mea de Fasole batuta, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 500 g fasole boabe 
  • 1 morcov 
  • 5 cepe 
  • 2 linguri pasta tomate 
  • 4 catei de usturoi 
  • o frunza de dafin 
  • 150 ml ulei 
  • boia dulce 
  • sare 
  • piper macinat 

Mod de preparare:
Am ales fasolea de impuritati, am spalat-o in mai multe ape si am lasat-o peste noapte la inmuiat in apa rece.
A doua zi am schimbat apa si am pus fasolea la fiert. Cand apa a dat de cateva ori in clocot am aruncat-o si am inlocuit-o cu alta. Am procedat asa inca de doua ori.
Dupa aceasta operatiune am pus fasolea la fiert in oala sub presiune cu un varf cutit de sare, o ceapa, morcovul si frunza de dafin. Am fiert-o 30 de minute, dupa care am pus-o intr-o strecuratoare si am lasat-o la scurs si racit. Am inlaturat frunza de dafin, morcovul si ceapa.
Cat timp fasolea a stat la racit am curatat,  spalat si taiat ceapa solzisori. Am incins 100 ml ulei intr-o tigaie  si am aduagat ceapa. Am lasat-o sa se inmoaie, apoi am adaugat pasta de tomate. Am condimentat cu boia, sare si piper macinat si am mai lasat pe foc aproximativ 7-8 minute.
Cand s-a racit fasolea am mixat-o cu mixerul vertical si am adaugat cei 50 ml ulei ramasi. Am pus si usturoiul zdrobit, sare si piper macinat dupa gust. Gata fasolica!...am batut-o modern. 😃 Acum nu mi-a mai ramas decat sa o transfer intr-o strachina(sau alt vas) si deasupra ei sa intind ceapa calita. Simplu de facut si absolut delicioasa!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte RETETE DE POST.




























8 comentarii:

  1. Draga mea esti minunata ! Ce fac cu morcovul dupa ce s-a fiert ? Merci !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, iti multumesc pentru complimente. Morcovul se inlatura si el...am omis sa scriu in reteta....am modificat acum. Iti multumesc inca odata, o zi frumoasa! <3

      Ștergere
  2. Bună dimineața!
    A-și vrea să fac o fasole bătută cu ciolan afumat, cum trebuie să procedez?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Ciolanul afumat trebuie fiert separat...se fierbe pana se inmoaie soriciul, apoi il pui in cuptor si il lasi pana se rumeneste frumos.

      Ștergere
  3. Anonim6/6/22

    🌸🌸🌸

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim14/1/23

    Mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Si eu iti multumesc pentru aprecieri si vizita. O zi minunata sa ai!

      Ștergere