19.02.2016

Savarine

Mult mai bune ca cele de cofetarie...de acord? 😊 Se prepara rapid, este un desert aromat, insiropat si are gust adevarat de savarina. 😉
Daca probati reteta mea de Savarine  sau orice alta reteta de pe blogva astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-auu placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe Facebook😉.



    Ingrediente
    Aluat:

  • 250 g faina 
  • 2 oua 
  • 150 ml lapte 
  • 3 linguri cu ulei 
  • 1 lingurita drojdie granule 
  • 1 lingura cu zahar 
  • 1 lingurita coaja de lamaie 
  • un varf cutit de sare 
   Sirop:
  • 750  ml apa 
  • 300 g zahar 
  • 1 lingura esenta rom
    Umplutura:
  • 500 ml smantana pentru frisca batuta si indulcita
    Decor:
  • 4-5 linguri dulceata de capsuni sau orice dulceata
Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia....vom folosi faina tip 000. Punem laptele, sarea si zaharul intr-un vas pe foc mic. Amestecam pana se dizolva sarea si zaharul si dam vasul deoparte. Cand laptele este doar caldut il turnam peste faina si amestecam cu telul in forma de para. Adaugam ouale batute cu furculita, coaja de lamaie si la sfarsit turnam treptat uleiul. Amestecam cu telul 2-3 minute, apoi acoperim bolul cu un prosop si lasam aluatul sa creasca pana isi dubleaza volumul.
Siropul:
Punem apa si zaharul intr-un vas pe foc mic. Il tinem pana  se dizolva zaharul, apoi dam deoparte si adaugam esenta de rom. Lasam siropul sa se raceasca.
Pregatim formele: le ungem cu unt si le tapetam cu faina, apoi le asezam intr-o tava(am folosit tava de aragaz).
Cand aluatul este crescut luam cu lingura din el si umplem cam 3/4 formele. Lasam sa creasca si in forme timp de 20-25 minute. Punem tava in cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru 20-25 de minute sau pana savarinele se rumenesc frumos. Cand sunt coapte, le scoatem din cuptor si din forme si le lasam la racit.
Dupa ce se racesc le intoarcem invers si taiem un capacel. Scufundam fiecare savarina si capacel in siropul racit. Cu ajutorul unui posh umplem savarinele cu frisca. Eu am indulcit smantana pentru frisca cu o lingura cu varf de zahar pudra, daca doriti putei adauga putin mai mult. Punem capacelul si deasupra ornam cu dulceata de capsuni. Deliciu!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.




























6 comentarii: