29.02.2016

Prajitura Lamaita



O prajitura simpla si gustoasa care ti se topeste in gura...o prajitura cu dor de copilarie.


loading...

      Ingrediente
      Aluat:

  • 700 g faina(aproximativ)
  • 3 oua
  • 9 linguri zahar pudra
  • 9 linguri ulei
  • 9 linguri lapte
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • un praf de sare
  • o lingurita amoniu de prajituri

      Crema:
  • 300 g unt 82% grasime
  • 8 linguri faina
  • 8 linguri zahar
  • un litru lapte
  • o fiola esenta de vanilie
  • coaja si sucul de la o lamaie






Mod de preparare
Aluat:

Am mixata ouale cu zaharul ,zaharul vanilat si sarea.Am adaugat uleiul si laptele apoi amoniul stins in otet. Am inceput sa adaug faina si sa amestec, la inceput cu o lingura, apoi am framantat cu mana. Am pus faina cat sa iasa un aluat potrivit de tare.Cand aluatul nu s-a mai lipit de maini l-am lasat la odihnit jumatate de ora la temperatura camerei ,apoi l-am impartit in patru parti egale. Am facut patru foi pe care le-am copt pe dosul tavii .Eu am intins aluatul direct pe hartie de copt apoi l-am transferat cu totul pe fundul tavii. Am copt fiecare foaie 7-8 minute la foc potrivit in cuptorul preincalzit.





Crema:
Am pus intr-un vas faina,zaharul ,laptele,coaja si sucul de lamaie si le-am amestecat.Am asezat vasul pe foc mic si am amestecat continuu cu telul pana compozitia s-a ingroasat. Cand a fost gata am dat  vasul deoparte , am adaugat esenta de vanilie si am lasat amestecul sa se raceasca cu o folie deasupra. Cand  s-a racit am adaugat untul si am mixat bine pana la omogenizare.

Asamblare:
Am montat prajitura in tava pe fundul careia am copt foile.Am impartit crema in trei, am asezat prima foaie in tava si am intins o parte din crema.Am asezat a doua foaie peste crema ,apasand usor. Am procedat la fel pana am terminat foile si crema. Am pus o folie de plastic peste prajitura, apoi am pus un tocator peste ea (sa stea presata) si am lasat-o la rece pana a doua zi ,pana foile s-au inmuiat. Am portionat prajitura si am servit-o alaturi de cei dragi. Sa va fie de folos!🍀
Aici gasiti mai multe retete cu bunatati din bucataria mea. 










loading...
loading...

Un comentariu:

..

Articole recente