28.02.2016

Dulceata de ardei iuti

Cu gust dulce-acrisor-picant, excelenta in combinatie cu friptura si tare buna la condimentarea mancarii.💜  

Daca probati reteta mea de Dulceata de ardei iuti, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

  

    Ingrediente:
  • 1 kg ardei iute rosu
  • 1 kg zahar
  • 1 litru otet de 9° 


Mod de preparare:
Spalam ardeii si ii lasam la scurs.
Punem otetul cu zaharul intr-un vas pe foc mic.
Lasam sa fiarba aproximativ 20-25 de minute sau pana se formeaza un sirop.
Cat timp siropul fierbe taiem ardeii in jumatati. Folosim manusi (am folosit manusi chirurgicale).
Indepartam cotoarele, nervurile(partial) si semintele, apoi ii taiem in bucati mici. Ii adaugam in siropul de zahar si ii lasam sa fiarba aproximativ 30-35 de minute sau pana dulceata se leaga. Facem testul cu picatura ca la orice dulceata: luam cu lingurita dulceata si o lasam sa cada pe o farfurie rece din frigider. Daca picaturile raman intregi, dulceata este gata.
Cand este gata, punem dulceata fierbinte in borcanele sterilizate(vezi aici cum se sterilizeaza borcanele) si le sigilam cu capace.
Intoarcem borcanele cu capacele in jos pentru un sfert de ora, apoi le punem in pozitia normala, le acoperim cu un prosop gros si le lasam asa pana a doua zi.
Depozitam borcanele cu dulceata pe raft in camara sau beci. 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete DE CONSERVE/MURATURI.












Aici gasiti reteta ARDEILOR IUTI IN OTET.
Aici gasiti reteta ARDEILOR IUTI OPARITI.

4 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Cristian! O noapte binecuvantata!

      Ștergere
  2. Anul ăsta fac. Ardeii iuți din rețeta anterioară, au ieșit super. Danke

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur mult ca v-au placut! Te pup, o zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere