26.02.2016

Chec pufos, aromat si gustos

Checul este unul unul dintre cele mai populare deserturi. Se face usor, contine ingrediente simple si la indemana oricui. Merge de minune langa o cana cu lapte sau o ceasca cu ceai sau cafea. Sa probati si voi reteta mea! 💜
 

Daca probati reteta mea de Chec pufos, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 9 oua 
  • 1 cana si jumatate zahar(300 g) 
  • 2 cani faina (300 g)
  • 8 linguri cu ulei
  • 8 linguri lapte 
  • 2 pliculete zahar vanilat 
  • 1 lingurita praf de copt 
  • coaja rasa de la o lamaie 
  • 50 g stafide(optional)
  • 1lingura cu cacao 
  • un varf cutit sare 



Mod de preparare:
Tapetam doua tavi (34x13x7cm)mari cu hartie de copt. Eu am folosit tavile de cozonac.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C),
apoi masuram/cantarim toate ingredientele ca sa le avem la indemana. Zaharul si faina le vom masura cu o cana cu capacitatea de 250 ml sau le vom cantari.
Spargem ouale separand galbenusurile de albusuri. Daca ouale sunt mai mici, mai adaugati unul.
Peste albusuri punem sarea si le mixam pana obtinem o spuma. Adaugam treptat zaharul, zaharul vanilat si mixam pana acesta se dizolva complet si se formeaza o bezea.
Frecam galbenusurile cu un tel in forma de para si incorporam in fir subtire uleiul(ca la maioneza), apoi adaugam peste ele laptele si coaja de lamaie. Eu am pus cele 8 linguri cu ulei intr-o cana gradata sa vedem cam cat inseamna in mililitri...cam 100. Cand am mai repetat aceasta reteta am masurat cu cana 100 ml, nu am mai stat sa inumar lingurile. Altadata cele 8 linguri de lapte le-am inlocuit cu o lingura plina cu iaurt. Deci, reteta se poate adapta usor, dar fara sa ne abatem prea mult de la ea.
Punem treptat amestecul de galbenus in bezea(albusuri) amestecand usor cu o spatula, de jos in sus.
Adaugam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt, iar la sfarsit incorporam stafidele. Faina si stafidele le vom incorpora tot cu spatula de bucatarie si vom amesteca cu miscari usoare, de jos in sus.
Punem aluatul in tavi si oprim 3-4 linguri peste care adaugam cacaoa. Amestecam pana se omogenizeaza. Cacaoua este bine sa o cernem, eu nu am facut acest lucru si am omogenizat compozitia putin mai greu😊.
Adaugam compozitia de cacao peste compozitia alba si facem diferite forme cu furculita.
Dam tavile la cuptor pentru aproximativ 35-40 minute sau pana checurile se rumenesc frumos deasupra. In primele 15 minute NU deschidem usa cuptorului. Ca sa ne dam seama daca checurile sunt coapte putem face testul cu scobitoarea: infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins pe ea inseamna ca este copt. Daca pe scobitoare raman urme de aluat, mai lasam checurile 5-7 minute in cuptor si repetam testul.
Cand sunt coapte, scoatem checurile din tavi si cernem zahar pudra deasupra lor.
Feliem checul cand se raceste. Delicios, nu gluma😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.















Aici gasiti reteta CHECULUI MARMORAT. 

Aici gasiti reteta CHECULUI CU IAURT SI LAMAIE.


22 de comentarii:

  1. SUPER. MULTUMESC PENTRU MINUNATELE RETETE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru apreciere, o noapte linistita!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Multumesc! Te mai astept si cu alte retete delicioase.

      Ștergere
  3. Anonim5/10/22

    Multumim pentru retete👍🏻🙏🌹🌹🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! <3

      Ștergere
    2. Anonim8/6/23

      Mulyumim gicuta pentru rețetele tale minunate felicitari

      Ștergere
    3. Cu mare dra. Si eu iti multumesc pentru aprecieri. O zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Anonim5/10/22

    Rețetă excepțională!
    Reușită sigură!
    Cu mulțumiri!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim6/10/22

    Super rețeta vă doresc multă sănătate și spor în toate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, sanatate multa sa aveti si voi!

      Ștergere
  6. Anonim14/1/23

    Va multumesc frumos pentru retete

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Iti multumesc si eu pentru aprecieri si vizita, te mai astept si altadata.

      Ștergere
  7. Anonim14/1/23

    Mulțumesc pentru rețetă.Vă urmăresc cu mare interes și drag.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Iti multumesc si eu pentru aprecieri si incredere. O zi minunata sa aveti!

      Ștergere
    2. Anonim16/8/23

      Mulțumim frumos pentru rețete,sunt super!

      Ștergere
    3. Cu drag, ma bucur ca iti plac,. O zi frumoasa!

      Ștergere
  8. Anonim4/11/23

    Multumec pentru toate retetele!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim31/1/24

    Mulțumesc frumos, rețetele sunt minunate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi frumoasa sa ai!

      Ștergere