28.02.2016

Castraveti in oţet (bulgaresti)

Dupa parerea mea, aceasta reteta de castraveti in otet este cea mai simpla si usoara, iar rezultatul este garantat. Castravetii ies crocanti cu gust dule-acrisor. In 2-3 zile sunt buni de consum.😉✌

Daca probati reteta mea de Castraveti in otet(bulgaresti), va astept cu drag sa reveniti si sa-mi spuneti cum s-au pastrat si cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

    Ingrediente:
  • 12 kg castraveti
  • sare de muraturi(23 lingurite cu varf)
  • zahar(46 lingurite)
  • otet de 9°- aproximativ 1,4 litri
  • 4-5 cepe
  • 2 morcovi(optional)
  • boabe de mustar
  • piper boabe
  • 23 de borcane de cca 800 ml



 
Mod de preparare:
La acesta reteta vom folosi castraveti proaspeti si micuti ca sa se aseze cat mai bine in borcane. 1 kg de castraveti ar trebui sa intre in doua borcane de cca 800 ml. 
Prima data vom pregati borcanele si capacele acestora: le spalam cu apa si detergent de vase, apoi le sterilizam. Modul de sterilizare al borcanelor il gasiti aici 
Spalam castravetii si ii lasam la scurs. Curatam si spalam ceapa si morcovul. Ceapa o taiem solzisori, iar morcovii in rondele. Asezam castravetii in borcane si punem printre ei ceapa si rondele de morcov.
Punem in fiecare borcan o lingurita cu sare, doua lingurite cu zahar si 60 ml otet(4-5 linguri ). Mai adaugam cate o lingurita cu boabe de mustar si 7-8 boabe de piper. 
Completam cu apa si inchidem borcanele cu capace.
Punem borcanele la fiert(la bain - marie) in vase mai mari pe fundul carora asternem 3-4 straturi de hartie. Eu am folosit coli de scris. Apa din vasul/vasele in care fierbem borcanele cu castraveti trebuie sa ajunga aproape de capacele borcanelor.
Fierbem borcanele aproximativ 15-20 minute din momentul in care apa incepe sa clocoteasca sau pana castravetii isi schimba culoarea. 
Dupa acest timp, ii acoperim cu un prosop gros/patura si ii lasam sa se raceasca in apa in care au fiert.
Cand se racesc scoatem borcanele din apa si le depozitam in beci sau camara. In 2-3 zile castraveciorii sunt buni de consum. Este simplu, nu-i asa? 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doau retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca❤. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete de CONSEVE/MURATURI.
 








In poza de mai jos  sunt cateva borcane de castraveti bulgaresti, plus un borcan de Castraveti murati la soare.


47 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Adevarat! Te pup si iti multumesc pentru vizita. Sa ai o saptamana frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim26/8/22

      Sunt o fetita de zece ani si am mancat azi iarna castraveti pusi dupa aceasta reteta a dvs. Si pe aceasta cale îi multumesc mamei mele ca îi pregateste si dvs. ca ne-ati dat aceasta minunata reteta.Va multumim!!

      Ștergere
    3. Ooo, scumpa mea! Ce bucurie mi-ai facut cand am citit acest mesaj. Ma bucur ca ti-au placut castravetii pregatiti de mama ta. Iti doresc o zi minunata, pup si pe tine si pe mamica ta!

      Ștergere
    4. Anonim28/8/22

      Multumesc frumos!! O zi buna!! La revedere

      Ștergere
    5. Anonim28/8/22

      Si am mancat si conopida de la dvs. Si mi-a placut foarte mult

      Ștergere
    6. Anonim30/8/22

      Excelente toate rețetele!!! Mulțumim că împărtășiți cu noi aceste minunății și că ne inspirați de fiecare dată!

      Ștergere
    7. Cu mare drag. Va imbratisez pe toti...de la mic la mare.

      Ștergere
  2. Buna ziua
    Imi place reteta de castraveti in otet dar se poate pastra peste iarna?Nu vreau sa folosesc conservant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Tin fara nicio problema...si 2-3 ani. Nu este nevoie de conservant :)

      Ștergere
    2. Anonim2/7/22

      Mulțumesc,o să o incerc și eu rețeta

      Ștergere
  3. Spuneti-mi va rog la borcanul de un litru cit oțet si zahar merge?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. 6 linguri otet, 1 lingurita cu varf de sare si 2 lingurite cu varf de zahar.

      Ștergere
  4. Super rețetă
    Foarte apreciați de toată familia aceşti castraveciori
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi buna!

      Ștergere
  5. Minunați acești castraveti,familia îi adoră;Mulțumesc.🤗

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim ptr.reteta...așa am sa pun castravetii

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim2/8/21

    Mulțumim pentru rețeta! 🌹 🌹 🌹

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag...iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu :)

      Ștergere
  8. Mulțumesc, super reteta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim29/6/22

    Mulțumesc pt rețetă!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim30/6/22

    La un borcan de 800 de grame cantități care șanț

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim30/6/22

    Asa ii fac și eu șint foarte buni și țin 2,3 ani,felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim30/6/22

    Multumesc pentru reteta,o faceam aroximativ dar acum o incerc pe aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim30/6/22

    Cîte procente să fie oțetul?



    RăspundețiȘtergere
  14. Anonim30/6/22

    Asa ii fac și eu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim1/7/22

    Salicilic nu se pune?

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim1/7/22

    Faini castravecior

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim7/7/22

    👍👍👍

    RăspundețiȘtergere
  18. Anonim13/7/22

    Mulțumesc pentru rețetă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag...si eu iti multumesc pentru vizita si aprecieri. Te mai astept in bucataria mea virtuala.

      Ștergere
  19. Anonim23/7/22

    Arata foarte bine castraveciorii. O sa fac și eu tot asa.Dar eu mai puneam Marar ,hrean sau cate o buc.de usturoi.Sau nu se pune?.Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este nevoie de hrean, in rest poti pune ce condimente doresti. O zi frumoasa!

      Ștergere
  20. Anonim12/6/23

    Bună rețeta și eu o folosesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Anonim15/6/23

    Mulțumesc frumos pentru rețeta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri si com. O zi frumoasa!

      Ștergere
  22. Anul acesta tot rețetă dumneavoastră o sa o fac!
    Va mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere