20.03.2016

Haios cu osanza

Chiar daca nu au "înflorit" aşa cu mi-am dorit eu, au fost fragede si delicioase. Trebuie sa le repet in curand...s-au terminat imediat😊

Daca probati reteta mea de Haios cu osanza, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



     Ingrediente
     A
luat I :
  • 500 g osanza
  • 250 g faina
    Aluat II :
  • 600 g faina
  • 2 linguri zahar pudra
  • 2 linguri smantana grasa
  • 3 galbenusuri
  • 150 ml apa minerala
  • 1 lingura de otet
  • 1/2 sticluta esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • un borcan gem de gutui(400 g)
     Pentru finisat:
  • zahar pudra

Mod de preparare 
Aluat I :
Am dat osanza prin masina de tocat, apoi am amestecat-o cu faina cernuta. Am framantat bine si am impartit aluatul in trei parti egale.
Aluat II :
Am cernut faina intr-un castron si am pus toate ingredientele mai putin apa. Le-am amestecat si am inceput sa framant adaugand treptat apa. Mi-a iesit un aluat putin mai tare, dar elastic.
*
Din aluatul II am intins o foaie dreptunghiulara pe blatul usor infainat de aproximativ 35x50 cm. Am luat o parte din osanza si am repartizat-o uniform pe toata suprafata aluatului. Am impaturit aducand marginile scurte spre mijloc, apoi am pliat pe linia de imbinare (vezi foto ). Fasia astfel obtinuta am pliat-o in trei, am pus-o pe o farfurie si am dat-o la rece pentru aproximativ 45 de minute. Am repetat operatiunea inca de doua ori. Impachetarea aluatului am facut-o in acelasi sens.
Dupa a treia impaturire (si racire) am taiat aluatul in doua bucati. Am intins fiecare bucata intr-o foaie de 30 x35 cm. Am indreptat marginile cu un cutit si am taiat in 24 de dreptunghiuri pe care am pus cate 1/2 lingurita gem de gutui. Le-am pliat si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt. Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc potrivit(180
°C) pentru aproximativ 45 de minute pana fursecurile s-au rumenit usor. Cand au fost gata le-am scos din tava si cand s-au racit le-am dat prin zahar pudra. Sunt fragede si bune.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu ALUATURI/FOIETAJE.








 Aici gasiti reteta PRAJITURII CU GEM, NUCA SI ALUAT RAZUIT.

6 comentarii:

  1. Anonim8/12/22

    Mulțumesc mult pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim8/12/22

    imi plac mult aceste prajituri.Dar nu mi se pliaza niciodata cum trebuie.Voi incerca si reteta dvs pas cu pas.Va multumesc.i

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim16/12/22

    Bună seara! Se pot face și cu osanza topită?

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!